Villkor

Villkor Drivesy e-handel

Allmänt
Här följer köpvillkoren för drivesys e-handel. Villkoren gäller mellan dig som kund och Drivesy som butik (Drivesy AB, XXXXX) , vid order och inköp av varor online på drivesy.se. Genom att godkänna villkoren bekräftar du att du har fyllt 18 år och har full juridisk rätt att ingå avtal med annan part.

Avtal och kunduppgifter
Som kund är du ansvarig för att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Om du misstänker att någon obehörig fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska detta anmälas till kundtjänst. Om en sådan anmälan inte gjorts ansvarar du för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter.

Drivesy förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning, exempelvis om felaktiga personuppgifter har uppgivits. Drivesyförbehåller sig rätten att stänga av dig som e-handelskund. Vid eventuell avstängning blir du informerad om detta.

Beställning och avbokning
På Drivesy.se/ kan du se vilka tider som finns tillgängliga för leverans samt när du senast måste genomföra din beställning för respektive leveranstid. För att se tillgängliga tider kan du klicka på Hemleverans.

När Drivesy e-handel mottagit din order skickas en orderbekräftelse via e-post. I denna bekräftelse kan du se vilka möjligheter du har att ändra och/eller makulera din order.

Det kostar inget att avboka en order, om du avbokar enligt informationen i din orderbekräftelse.

Varor

Drivesy reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- eller skrivfel på e-handelssajten. Exempel på sådana fel kan vara felaktig information i produktbeskrivningen, att en bild inte återger produktens exakta utseende eller att det anges felaktigt pris på en vara.

Priser och kampanjer
På drivesy.se/handla visar vi de aktuella priserna. De priser som anges när du slutför din order är de priser som gäller för din beställning.

Drivesy erbjuder kampanjer på Drivesys e-handel. Drivesy förbehåller sig rätten att återkalla, avsluta eller ändra en kampanj. Detta gäller även kampanjkoder av alla slag som gäller i Drivesy e-handel. Erbjudanden på specifika varor gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

Kampanjpriser gäller så länge som att du som kund beställer under den perioden som kampanjen är giltig. Är leveransen senare än giltighetstiden på kampanjen så är det tiden för beställning som gäller. Däremot så kan kampanjpriser komma att ändras om du efter kampanjens giltighetstid går in och ändrar i din beställning.

Avgifter

• Vid upphämtning i butik debiteras ingen avgift.

Betalning
1. Kortbetalning: I samband med att du slutför din order reserveras ett belopp från ditt konto. Själva kortdebiteringen sker efter att din order är plockad. Transaktionen bokförs normalt inom fem bankdagar från din leverans- eller upphämtningsdag.

Du betalar din order med bank- eller kontokort från Visa, Mastercard och American Express. Det går inte att betala med kontanter, checkar eller presentkort.

Köpet sker via betalningslösningsleverantören PayEx Finance AB (”PayEx”). När du registrerar dina betal- eller kreditkort skickas du och dina uppgifter (krypterade med en referens) till PayExs (Drivesys samarbetspartner för kortbetalningar) betalsida som är SSL-krypterad och där fyller du i ditt kortnummer. Drivesy sparar således inte dina betal- eller kreditkortsnummer. I de fall du väljer att spara kortuppgifter görs det hos PayEx och skickar vid dina följande beställningar samma referens med envägskryptering till PayEx. PayEx är certifierat enligt PCI-DSS och all kommunikation som sker vid betalning är krypterad för säker Internetöverföring. Genom att registrera din betalning godkänner du PayEx villkor.

2. Fakturabetalning: Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

•Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

•Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

•Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken/lagret har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Information om vilka av våra franchisetagare som erbjuder e-handel med upphämtning i butik finner du här.

Hemleverans och upphämtning
Drivesy erbjuder leverans genom upphämtning i butik.

När din order är plockad får du en plockbekräftelse via e-post och på leveransdagen kommer du att motta ett SMS med beräknad leveranstid. Upphämtning i butik eller hemleverans sker sedan inom det tidsintervall du valt. Drivesy har som ambition att leverera din order på angiven leveranstid, men med reservation för eventuella förseningar och driftstörningar. Dina varor anses levererade när du hämtat dem i butik eller när du vid hemleverans tagit emot dem genom att signera att din leverans har anlänt, alternativt att de lämnats vid din ytterdörr. Om du som kund inte signerar din leverans vid möte med transportör så förbehåller sig Drivesy rätten att ej leverera dina varor.

Om Drivesy inte kan utföra åtaganden mot dig till följd av omständigheter som kan anses ligga bortom Drivesys kontroll så utgör detta inte ett avtalsbrott. Drivesy förbehåller sig rätten att ändra eller stänga leveranser med kort varsel, exempelvis vid hinder i trafiken p.g.a. väderförhållanden, trafikolyckor eller liknande omständigheter eller vid Force Majeure-liknande situationer såsom naturkatastrofer, krig, politiska oroligheter, konflikt på arbetsmarknaden, eldsvåda eller annan omständighet utanför rimlig kontroll för Drivesy. Vid den typen av situationer kommer Drivesy dock alltid försöka utföra åtaganden i möjligaste mån och i de fall där detta inte är möjligt kompensera dig i skälig omfattning.

Legitimationskontroll
Oavsett leveransmetod förbehåller Drivesy sig rätten att begära legitimation vid utlämning av varor. Kan legitimation inte uppvisas vid leverans av order som innehåller varor med åldersgräns har Drivesy rätt att neka utlämning av varorna med åldersgräns. Varan/varorna med åldersgräns tas då tillbaka till den fysiska butiken/lagret och du kommer att bli krediterad för de åldersvaror vi inte har levererat.

Om du inte kan ta emot eller hämta varorna
Om du vid upphämtning i butik inte har möjlighet att hämta dina varor inom det tidsintervall du valt, vänligen kontakta kundtjänst. Om du avstår från att hämta dina varor kommer du att debiteras för hela ordervärdet.

Reklamation
Om något går fel eller om du önskar reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 14 dagar. Kreditering på grund av fel eller reklamation görs till samma kort som uppgavs när du lade din order. Drivesy kommer inte att leverera en ny vara.

Ångerrätt
Du har 15 dagars ångerrätt. Kontakta våran butik eller kundtjänst så hjälper vi dig.

Kundtjänst
Vid frågor och reklamationer ombeds du kontakta kundtjänst via ehandel@drivesy.se eller +46760097066.

Behandling av personuppgifter
Drivesy behandlar dina personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, betal- och orderinformation bl.a. för att kunna hantera din beställning. Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy på www.drivesy.se.

Tvist
Vid en eventuell tvist hänvisas du till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Drivesy följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Som konsument har du möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform (online dispute resolution) rörande tvistlösning på nätet.

Tjänster som erbjuds av drivesy.se tillhandahålls av:

Drivesy AB
Aröds industriväg 9, 417 05 Hisings Backa
e-post: info@drivesy.se
Org. nr.
559363-9254

Kundtjänst:
info@drivesy.se
tel +46760097066.

Varukorg

Få 15% rabatt på ditt första köp

Bli först ut med att få exklusiva erbjudanden genom att skriva upp dig på vårat nyhetsbrev.